Sunday 7 November 2010

Τέσσερα δισ. ευρώ για υπερηχητικά εμπορικά ταξίδια από την ΝΑSA

7 November 2010

Τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν στο πρόγραμμα «Αeronautics 2010», από την ΝΑSA  για τη δημιουργία και κατασκευή υπερηχητικών αεροσκαφών που θα ταξιδεύουν με ταχύτητα 6 φορές μεγαλύτερη του ήχου! Στόχος στο κοντινό μέλλον οι υπερατλαντικές πτήσεις π.χ. Νέα Υόρκη-Σίδνεϊ να εκτελούνται σε μόλις δυόμισι ώρες αντί για τις 21 ώρες που απαιτούνται ως σήμερα.
Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί με τους κινητήρες Scramjet (αυλοωθητές υπερηχητικής καύσης), οι οποίοι προσφέρουν τελικές ταχύτητες που ως σήμερα μόνο οι πυραυλοκινητήρες μπορούσαν να προσφέρουν.
Οι κινητήρες Scramjet μπορούν να λειτουργήσουν μόνο σε ταχύτητες άνω των Μαχ 6 (έξι φορές η ταχύτητα του ήχου), γι’ αυτό και πρέπει πρώτα να επιταχύνονται με πυραύλους, όπως επίσης θα πρέπει να πετούν ψηλά στην ατμόσφαιρα, πολύ πάνω από τα συμβατικά αεροπλάνα.

Το πρώτο πείραμα με ένα βλήμα που έφερε κινητήρες Scramjet πραγματοποιήθηκε πριν από λίγους μήνες σε παράκτια βάση στη Νότια Καλιφόρνια στις ΗΠΑ και στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Το γνωστό μας Χ-51Α Waverider της αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποίησε πτήση 200 δευτερολέπτων με ταχύτητα 6 φορές μεγαλύτερη του ήχου καταρρίπτοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ χρονικής διάρκειας πτήσης σε αυτές τις ταχύτητες.

Η ονομασία των κινητήρων Scramjet προέρχεται από τις αγγλικές λέξεις «supersonic combustion ramjet» και χαρακτηριστικό τους είναι η παντελής έλλειψη κινητών μερών, με αποτέλεσμα την ανάπτυξη υψηλών υπερηχητικών ταχυτήτων που ξεπερνούν τα Μαχ 5.

Ορισμένοι ερευνητές υποστηρίζουν ότι το τελικό όριο ταχύτητας των συγκεκριμένων κινητήρων είναι τα Μαχ 10. Οι κινητήρες αυτοί είναι ελαφρύτεροι σε σχέση με τους συμβατικούς, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του προωστικού τους υλικού, με τη μορφή οξυγόνου, προέρχεται από τον ατμοσφαιρικό αέρα. Το οξυγόνο αυτό εισέρχεται στον κινητήρα, συμπιέζεται και αναμειγνύεται κατάλληλα με μικρή ποσότητα υδρογόνου δίνοντας υπερηχητικές ταχύτητες.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

No comments:

Post a Comment